Malaysian Young Scientist Assembly 2011

Thursday, October 8, 2009


Selama hampir 2 tahun terlibat dalam dunia penyelidikan, terus-terang saya katakan saya menyukainya dan jika berpeluang menyambung lagi pelajaran ke peringkat Doktor Falsafah (PhD), saya memilih untuk melakukan kajian terhadap mikotoksin. Sehari dua ini perkara ini yang berlegar-legar di fikiran saya. Mungkin impak 'posting' yang sebelum ini. Ditambah pula kadang-kadang saya leka melihat kawan-kawan di makmal melakukan proses pengektrakan mikotoksin daripada beras yang telah dieramkan (incubate) dengan Fusarium.


'Mycotoxin profile of Aspergillus isolated from beans in Malaysia'. Mungkinkah ini tajuk penyelidikan saya nanti? Objektif kajian? Keperluan kajian? Banyak perkara yang perlu difikir ldan dipertimbangkan.


Wardah bt Abdul Rahman
merancang di sudut makmal..


3 comments:

wan afiq said...

assalamualaikum w.b.t

pertama kali saya melawat lama blog saudari dan tertarik dengan usaha dan minat dan perjuangan saudari dalam islam melalui sains..saya kira kita mempunyai inpirasi yg se akan2 sama...mohon kebenaran saudari sekiranya sy mengambil beberapa bhn dr blog saudari pada masa akan dtg...saya juga mengucapkan salam perkenalan...terima kasih...

gajetdijepun said...
This comment has been removed by the author.
gajetdijepun said...

interesting..
nice articles..
good efforts..
smoga berjaya hingga ke phd

-azreen@usm-