Malaysian Young Scientist Assembly 2011

Tuesday, May 19, 2009

Penulisan Jurnal yang Pertama

ABSTRACT
We examined 602 microbes air samples from 16 sampling sites (indoor buildings) located
in Universiti Sains Malaysia main campus; these samples were collected during indoor air quality investigations performed from 2006 to 2008. Indoor air samples were collected using Anderson N-6 single stage sampler at an inflow rate of 16.45 litre/min. The concentration of both total bacteria and specific fungi in this study were diverse and varied widely throughoutthe years. The most common culturable airborne bacteria are Staphylococcus, Micrococcus and Bacillus while Aspergillus niger and Penicillium brevicompactum are dominantly found in these indoor buildings. This is the first study of indoor air microbes reported in Universiti Sains Malaysia.
Inilah abstrak dari manuskrip jurnal pertama yang berjaya ditulis sepanjang pengajian saya di USM sekarang. Jika seorang jurutera dinilai dari penglibatannya menghadiri seminar dan bengkel kejuruteraan, seorang saintis pula dinilai dari laporan hasil kajiannya yang ditulis dalam bentuk jurnal.
Manuskrip bertajuk 'Comparative Study On Density and Diversity of Indoor Air Microbes in Universiti Sains Malaysia Main Campus' (Kajian Perbandingan Kepadatan dan Kepelbagaian Mikroorganisma Dalaman di kampus utama Universiti Sains Malaysia) ini masih dalam peringkat draf, belum pun dihantar pada penyelia. Penyelia saya keluar 'sampling' atau melakukan persampelan di utara Semenanjung ketika ini. Sempatla saya kemaskan lagi draf tersebut.
Saya mensasarkan manuskrip jurnal ini diterbitkan di peringkat antarabangsa memandangkan laporan berkenaan 'Indoor Air Quality' /kualiti udara dalam bangunan belum pernah dihasilkan dari pengkaji di Malaysia. Jika berjaya, manuskrip ini mungkin berada dalam Applied and Environmental Microbiology Journal (impact factor:4.004), InsyaAllah. Jika kurang berjaya atau kurang sesuai, saya akan hantar untuk diterbitkan oleh penerbit jurnal sains di dalam negara.
'Always aim for the sky, For if you fail, At least you can reach the clouds'
Doakan kejayaannya ya! =]
Wardah bt Abdul Rahman
Makmal Patologi Tumbuhan, USM

4 comments:

lelucon said...

hmm... index >4.0? that's marvelous (if succeed). My field quite hard to achieve even >2.

but...
"This is the first study of indoor air microbes reported in Universiti Sains Malaysia", then u r going to send it to international journal. Hmmm... interesting to the local researcher (USM only?) doesn't mean interesting to all. But worth to try.

also just a suggestion/reminder: use SMART (scalable, measurable, achievable, realistic, timely constrained) in project, and 5W1H in abstract.

gd luck! (insya'allah)

"Never tell me the sky's the limit when there are footprints on the moon" - Unknown

Saintis Islam said...

thanks, lelucon!

nice to hear comments from you..
and your tips!

*ada juga dapat komen dr kawan2, mgkin kurang sesuai untuk hantar ke international journal atas faktor lokasi sampling kurg variasi.tggu komen dari supervisor pula..hee

Unknown said...

salam.,
Apa perkembangan paper saudari tu?
IF: 4.0 memang quite high.
saya berdebar-debar nak tahu keputusan paper saudari tu.

fatimah said...

salam alaykum,

wow macam superb...saya sangat berminat dengan research awak, tolong update yer