Malaysian Young Scientist Assembly 2011

Saturday, January 2, 2010

Saya dan Dia



Alhamdulillah. Syukur pada Allah, tanggal 11,12 dan 19 Disember yang lalu, dua hati sudah bersatu, tali silaturrahim dua keluarga berjaya dihubungkan dan majlis berlangsung dengan lancar. Saya kini bergelar seorang isteri =] dan hari demi hari saya belajar bahawa status itu datang dengan amanahnya yang tersendiri.

Sabtu baru-baru ini saya bersama suami pulang ke Pulau Pinang. Agenda kami di dalam Skuad Penyelamat Aqidah (SPAQ) di sana perlu diteruskan. Kajian Sarjana saya juga perlu dikemaskini. Bak kata seorang sahabat, 'quality time' perlu pandai dicari, selari dengan tanggungjawab yang semakin bertambah.

Hari ini saya pulang lagi ke Pulau Pinang. Selepas bermesyuarat bersama sahabat Nisa' Bayan Baru, saya kembali menyudahkan tugasan yang diberi oleh penyelia yang bakal dibentang esok pagi. Petang, saya akan berjumpa dengan adik-adik yang akan melakukan tinjauan dan mengumpul maklumat pelarian Rohingya di Pulau Pinang pada hujung minggu ini.

Doa saya, semoga Allah memberkati setiap saat hidup yang beranjak pergi dan akan datang. Semoga segala perancangan berjalan lancar dan semua urusan berlalu dengan baik. Aminn..



Wardah bt Abdul Rahman
International House USM
1.23 pagi, 6 Disember 09



2 comments:

MU'ALLIMAH said...
This comment has been removed by the author.
MU'ALLIMAH said...
This comment has been removed by the author.